طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

مشکلات تاچ آی دی آیفون ۸ بر بازار اپل در چین تأثیر نخواهد داشت

 

یکی از تحلیل‌گرانی که همیشه انتقاداتی به کمپانی اپل دارد، معتقد است که عرضه‌ی گوشی هوشمند آیفون ۸ ظاهرا به دلیل مشکلاتی برای قرار دادن سنسور اثر انگشت تاچ آی‌دی در زیر نمایشگر اولد این محصول، بر میزان فروش سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری اپل تأثیر خواهد داشت؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود که سهم بازار کوپرتینویی‌ها، به‌خصوص در کشور چین تغییر زیادی داشته باشد.

ژان ژانگ از روزنبلات سکیوریتی، در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران که توسط اپل اینسایدر هم دیده شده،‌ اعلام کرده است که تولید آیفون ۸ با ظرفیت کامل تا پایان ماه سپتامبر سال جاری آغاز نخواهد شد. ژانگ باور دارد که اپل، سنسور تشخیص چهره را جایگزین کامل تاچ‌ آی‌دی نخواهد کرد و این کمپانی سعی می‌کند هر مشکلی را پیش از معرفی و عرضه‌ی محصول رفع کند.

در این گزارش پیش‌بینی شده است که اپل در ماه سپتامبر، ۲۵ میلیون دستگاه آیفون ۸ را به بازار عرضه خواهد کرد و در فصل تعطیلات، ۶۰ میلیون دستگاه دیگر از اینگوشی هوشمند را در سراسر جهان به فروش خواهد رساند.

در تحلیل مورد بحث هیچ پیش‌بینی خاصی در مورد تولید گوشی‌های جدید اپل دیده نمی‌شود و در یکی از خطوط چارت زیر، شاهد مدل پلاس از آیفون ۸ هستیم. اگرچه در این چارت، مدل پلاس برای دو گوشی هوشمند آیفون ۷ و آیفون ۸ ارائه شده است؛ اما چنین آیتمی برای گوشی‌های سری آیفون ۶ یا آیفون ۶ اس دیده نمی‌شود و به همین دلیل گفته می‌شود که شاید در این تحلیل توجهی به سابقه‌ی اپل در تولید آیفون نشده است.

 

قبلا گزارش شده بود که شرکت‌های چینی از تأخیر به‌وجود‌آمده در فرآیند تولید گوشی هوشمند آیفون ۸ اپل نهایت بهره را خواهند گرفت تا بدین طریق سهم بیشتری از بازار این کشور را به خود اختصاص دهند؛ ولی حالا در گزارش جدید دقیقا به موضوعی خلاف گزارش قبلی اشاره شده است. این بار تحلیل‌گران گفته‌اند که شرکت‌های اوپو و هواوی به دلیل تأخیر به‌وجود‌آمده در تولید آیفون ۸ اپل، میزان تولید برخی محصولات خود را در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری کاهش داده‌اند.

روزنبلانت سکیوریتی به این موضوع اشاره کرده است که ارزش هر سهم شرکت اپل، از تاریخ ۶ سپتامبر به ۱۲۰ دلار خواهد رسید؛ این در حالی است که در حقیقت از ماه ژانویه سهام این کمپانی با قیمتی بالای ۱۲۰ دلار معامله‌ می‌شود و هم‌اکنون ارزش این سهام بالای ۱۵۰ دلار است.

بر اساس شایعات و گزارش‌های مختلف، انتظار می‌رود آیفون ۸ اولین گوشی هوشمند اپل باشد که از نمایشگر اولد ۵.۱ اینچی بهره خواهد برد. از دیگر ویژگی‌های پیش‌بینی‌شده برای این گوشی می‌توان به دکمه‌های مجازی جلوی آن اشاره کرد. افزون بر این در برخی شایعات گفته شده است که آیفون ۸ به یک سنسور تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی جدید مجهز خواهد شد که احتمالا جای سنسور اثر انگشت را برای احراز هویت خواهد گرفت. البته ژانگ امیدوار است با اضافه شدن سنسور تشخیص چهره، اپل سنسور تاچ آی‌دی آیفون ۸ را حذف نکند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن هستند که قیمت آیفون ۸ بیش از ۱۰۰۰ دلار تعیین خواهد شد؛ اما در جدیدترین شایعات و خبرهای مرتبط با محصول یادشده، احتمال داده‌ می‌شود که این گوشی هوشمند با قیمتی حدود ۱۲۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

ایران هفته‌ آینده میزبان بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر است

بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر شنبه، ۷ مردادماه ۱۳۹۶ با حضور ۸۵ کشور به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.

روز شنبه، ۷ مردادماه ۱۳۹۶، ۸۵ تیم چهارنفره در المپیاد جهانی کامپیوتر (IOI)، در تهران با هم به رقابت خواهند پرداخت. افتتاحیه‌ی این المپیاد در برج میلاد تهران خواهد بود و پنجشنبه، ۱۴ مردادماه، مراسم اختتامیه‌ی آن برگزار خواهد شد. امتحان مربوط به این مسابقه‌ی علمی، هشتم و دهم مردادماه برگزار می‌شود. کسانی که در این المپیاد رتبه کسب کنند، می‌توانند بدون کنکور در دانشگاه تحصیل کنند.

رئیس کمیته‌ی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ اعلام کرده است که سه کمیته‌ی بین‌المللی، تصمیم‌گیرندگان این المپیاد هستند و سه نماینده از ایران در آن حضور خواهند داشت.

به گفته‌ی محمد علی آبام، در طراحی سؤالات از افراد مدال‌آور ایرانی و خارجی در دوره‌های قبلی استفاده شده است. از جمله این افراد، محمد مهدیان از مدال‌آوران این رشته در سال ۷۲ است که اکنون در شرکت گوگل فعالیت می‌کند.مهابادی دیگر همکار این دوره است؛ وی تنها دختر مدال‌آور ایرانی در این رشته محسوب می‌شود و اکنون در دانشگاه MIT مشغول به کار است.

علی آبام در خصوص برگزاری امتحان گفت: «این المپیاد در دو نوبت برگزار می‌شود و در هر نوبت سه مسئله و ۵ ساعت زمان برای پاسخگویی وجود دارد، سه مسئله نیز به‌عنوان ذخیره انتخاب شده است.»

رئیس کمیته‌‌ی فنی المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷  اعلام کرده است که سؤالات شب قبل از آزمون ترجمه می‌شوند و ۳۲۰ کامپیوتر و ۱۰ داور، جریان مسابقه را به‌صورت آنلاین رصد می‌کنند. حمید ضرابی زاده در خصوص رتبه‌های کسب‌شده توسط ایران در دوره‌های قبل گفت:

در سال ۲۰۱۲ رتبه‌ی هشت، از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ رتبه‌ی شش و سال ۲۰۱۶ رتبه‌ی سوم را بین ۸۰ کشور کسب کردیم.

کمیته‌ی راهنمای این دوره از مسابقات متشکل از ۱۰۵ نفر است؛ ۸۵ نفر از این تعداد به‌عنوان راهنمای تیم‌ها فعالیت خواهند کرد و ۹ راهنمای ارشد و ۱۱ اداره‌کننده، آن‌ها را همراهی می‌کنند. برای تشکیل این کمیته به ۶۵۵۵ دانشگاه ایران فراخوان ارسال شده است.

گوگل، یوتیوب رد و پلی موزیک را ترکیب می‌کند

گوگل عادت دارد که چند سرویس مستقل و جداگانه را ایجاد و سپس آن‌ها را با هم ترکیب کند. اندروید و سیستم‌عامل کروم، برخی از پیام‌رسان‌های گوگل و ... از جمله سرویس‌هایی محسوب می‌شوند که ابتدا به‌صورت جداگانه فعال بودند و بعد با هم ترکیب شدند. اما دو مورد از سرویس‌های اشتراکی گوگل به نام یوتیوب رد وو ‌پلی موزیک نیز به‌زودی با یکدیگر ترکیب و به یک سرویس یکپارچه تبدیل خواهند شد.

یکی شدن دو سرویس مورد بحث در جلسه‌ای که در سمینار موسیقی شهر نیویورک و توسط لیور کوهن، سرپرست بخش موزیکِ یوتیوب برگزار شد، تأیید شده است. وی توضیح داد که گوگل احتیاج دارد سرویس‌های یادشده را ترکیب کند تا بدین ترتیب مشترکان جدیدی در آن ثبت نام کنند. وی در این مورد گفت: «ترکیب دو سرویس یوتیوب رد و گوگل‌ پلی موزیک و ارائه‌ی یک سرویس یکپارچه اهمیت زیادی دارد.» گوگل در بیانه‌ای که به وب‌سایت ورج ارسال کرد، به این مورد اشاره کرده که این کمپانی در حال ارزیابی گزینه‌هایی است که پیش از اعمال این تغییر، کاربران را از آن مطلع سازد.

اکوسیستم موسیقی گوگل کمی پیچیدگی دارد؛ اما مشخص نیست که ترکیب این سرویس‌ها بتواند مشکلات موجود را حل کند. گوگل‌ پلی موزیک یک سرویس استریم موسیقی است؛ درحالی‌که بخش موزیک یوتیوب بر محتوای ویدیویی و کنسرت‌ها تمرکز دارد (و اگر در این سرویس مشترک شوید، تبلیغات برای شما به نمایش درنمی‌آیند). یوتیوب رد یک محصول اساسا متفاوت محسوب می‌شود که تمرکز آن بر حذف تبلیغات از روی ویدیو‌ها و ارائه‌ی محتوای دسته اول و اورجینال است. علاوه بر این، گوگل‌ پلی موزیک با خرید اشتراک یوتیوب رد به این سرویس اضافه خواهد شد و کاربران می‌توانند به‌طور هم‌زمان از دو سرویس در کنار هم استفاده کنند.

کوهن به‌صراحت به این نکته اشاره کرده است که شاید اپلیکیشن‌های یوتیوب، یوتیوب موزیک و گوگل‌پلی موزیک هم با یکدیگر ترکیب شوند؛ اما این اقدام به نظر چندان محتمل نیست. انتظار می‌رود با ترکیب سرویس‌های مورد اشاره، برند جدیدی برای آن‌ها انتخاب شود؛ درست مثل آنچه برای سرویس آمازون پرایم رخ داد، اما هنوز در این مورد اطمینان نداریم و باید صبر کنیم تا مشخص شود آیا گوگل هم پس از ترکیب سرویس‌هایش از برند جدیدی برای آن‌ها استفاده خواهد کرد یا خیر.

۱۱ ترفند اینستاگرام؛ قابلیت‌هایی که کسی از آنها خبر ندارد!

اینستاگرام یکی از محبوبترین اپلیکیشنهای به اشتراک‌گذاری تصاویر و فایلهای ویدیویی است. این برنامه به دلیل سادگی طراحی و محیط زیبایش شما را ترغیب میکند تا مدتها در بین دنیایی از تصاویر به صورت بی پایان پیمایش کنید. در این نرم‌افزار ابزارها و میانبرهایی وجود دارد که با دانستن آنها بهتر از قبل میتوانید با برنامه کار کنید. در این مطلب به صورت خلاصه با بهترین ترفندهای اینستاگرام آشنا خواهید شد. ترفندهایی که ممکن است مدتها از وجود آنها بی‌اطلاع بوده باشید.
۱- فیلترها را مخفی و سازماندهی کنید

فیلترها بخش اصلی اینستاگرام هستند، با این وجود بسیاری از فیلترهای در دسترس، ممکن است از نظر شما پنهان باشند. شما میتوانید ترتیب نمایش این فیلترها را تغییر دهید و همچنین موارد بی‌استفاده را مخفی نمایید تا فرایند اشتراک تصاویر تسریع پیدا کند. برای این کار در صفحه فیلترها به انتهای صفحه اسکرول کنید، روی Manage تپ کنید، سپس آن مواردی که میخواهید مرتب کنید را تیک بزنید و تیک مواردی که قصد مخفی کردن آنها را دارید را بردارید.

 

 

۲- هیچ پستی را از دست ندهید

اینستاگرام در الگوریتم جدید خود، پستهای جدیدی که در فید کاربران نمایش میدهد را بر اساس اهمیت آنها مرتب میکند، با توجه به انتشار پستها در ساعات و تاریخهای مختلف این موضوع باعث شده تا بسیاری از پستها از دید کاربران خارج شود و یا لااقل دسترسی به آنها به مانند گذشته آسان نباشد. برای اطمینان از اینکه پستهای شخص مورد علاقه‌تان را از دست نداده‌اید کافی است تا پروفایل فرد مورد نظر را باز کنید و با انتخاب سه نقطه در گوشه سمت راست واقع در بالای صفحه، پنجره اختیارات را باز کنید. در این منو Turn On Post Notifications را انتخاب کنید تا از این پس هر آپدیتی توسط این فرد انجام شد از طریق نوتیفیکیشن به اطلاع شما برسد.

 

۳- داده کمتری مصرف کنید

اگر بسته‌های اینترنت شما زود به زود تمام میشود و مصرف اینستاگرامتان هم بالاست! شاید فدا کردن سرعت لود تصاویر و ویدیوهایی که همینطور سریع در فید شما نمایش میدهد چاره کار باشد. برای این کار به پروفایل خود مراجعه کنید. روی سه نقطه گوشه راست بالا تپ کنید، قسمت Cellular Data Use را انتخاب کنید و در نهایت Use Less Data را تیک بزنید. امتحان کنید. ارزشش را دارد.

 

۴- لایکهای خود را ببینید

به دلیل حجم بالای پستها، شاید ردیابی پستهای قدیمی دوستتان در اینستاگرام کار سختی باشد، اما اگر بدانید که آن پست را لایک کرده‌اید به سادگی قادر به ردیابی آن خواهید بود. کافی است تا به پروفایل خود مراجعه کنید، سه نقطه واقع در بالای صفحه را بزنید و سپس گزینه Posts You’ve Liked را انتخاب کنید. همچنین میتوانید با انتخاب آیکون بوکمارک ذیل هر پست، آن را در فولدر بوکمارکها که فقط برای شما قابل روئیت است ذخیره کنید. برای مشاهده آنچه بوکمارک کرده‌اید آیکونی که به همین منظور در بالای پروفایلتان وجود دارد را تپ کنید.

۵- #هشتگ‌های مرتبط را پیدا کنید
پوشیده نیست که با استفاده مناسب از هشتگهای مرتبط تعداد بازدیدهای آن پست بالاتر میرود ولی همیشه انتخاب هشتگهای مرتبط کار ساده‌ای نیست. شما میتوانید با تایپ کردن کلمه کلیدی مورد نظر در نوار جستجوی اینستاگرام، هشتگهای مرتبط را مشاهده کنید، با اسکرول کردن این ردیف میتوانید موارد بیشتری نیز مشاهده نمایید.

 

۶- سوابق جستجوی خود را پاک کنید

به هر دلیلی اگر قصد پاک کردن تاریخچه جستجوهای خود را دارید به پروفایلتان مراجعه کنید، سه نقطه سمت راست بالای صفحه را انتخاب کنید و سپس گزینه Clear Search History را بزنید. با توجه به اینکه جستجوهای شما تعیین کننده پیشنهاداتی است که اینستاگرام نمایش میدهد میتوانید یک گام فراتر بروید و حتی این پیشنهادات را هم حذف کنید. برای این کار به صفحه جستجو بروید، بر روی تصویر اکانت مورد نظر طولانی تاچ کنید تا دیالوگ مخفی سازی ظاهر شود. در این پنجره Hide را انتخاب کنید.

 

۷- تصاویر که در آنها تگ شده‌اید را مخفی کنید

با اینکه عکسهای تگ شده در اینستاگرام به اندازه فیسبوک برجسته نیست، اما سایر افراد میتوانند با مراجعه به پروفایل شما تمامی تصاویری که شما در آنها تگ شده‌اید را مشاهده کنند. اگر مایل نیستید بعضی از تصاویر که در آنها تگ شده‌اید در معرض نمایش دیگران باشد، به پروفایلتان مراجعه کنید و قسمت photo of you را باز کنید و با تپ طولانی روی تصویر مورد نظر و انتخاب Hide from my profile آن تصویر را مخفی کنید. همچنین برای مخفی کردن یکباره تمامی تصاویر تگ شده میتوانید روی سه نقطه بالای همین صفحه تپ کنید و با انتخاب گزینه Hide Photos این کار را انجام دهید.

 

۸- اکانت اینستاگرام خود را ایمن کنید

با فعالسازی اعتبارسنجی دومرحله‌ای حتی در صورت لو رفتن اطلاعات لاگین باز هم حساب شما ایمنی لازم را دارد. برای اینکار مجددا به پروفایل خود مراجعه کنید، سه نقطه را بزنید، بخش Two-Factor Authenticationn را باز کنید و همانند تصویر، گزینه Require Security Code را فعال کنید.

۹- همه تصاویر را با هم به اشتراک بگذارید

اگر مایل به آپلود چندین تصویر و ویدیو هستید، روی دکمه پلاس(+) تپ بزنید، Gallery را انتخاب کنید و سپس دکمه Select Multiple را تپ کنید، تا ۱۰ تصویر و کلیپ را میتوانید انتخاب کنید و سپس با تپ کردن Next و سپس مرتب سازی تصاویر انتخاب شده با درگ دراپ کار را به پایان برسانید.

 

۱۰- بدون نگه داشتن دست فیلمبردای کنید

در نسخه‌های قبلی ایستاگرام برای فیلمبردای در بخش استوری باید دست خود را بر روی دکمه ضبط فیلم نگه میداشتید. در نسخه‌های جدید اینستاگرام قابلیت فیلمبرداری دست آزاد یا Hands Free به این برنامه اضافه شد. برای این کار در صفحه stores به پایین سوایپ کنید تا بتوانید گزینه Hands-Free را ببینید.

 

۱۱- پستهایتان را بعد از انتشار ویرایش کنید

اغلب افراد از حذف کردن تصاویری که قبلا منتشر کرده‌اند آگاه هستند ولی افراد کمی هستند که در مورد قابلیت ویرایش تصاویر بعد از انتشار مطلع باشند. اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا عنوان اصلی تصویر را ویرایش کنید، موقعیت جدیدی برای آن عکس ثبت کنید و یا تگهای جدیدی برای تصویر ثبت نمایید. برای این کار از همان بخشی که تصویر را حذف میکنید، گزینه ویرایش نیز در دسترس شماست.

پرنده آبی تنهاتر شد؛ کوچ یک میلیون‌ کاربر از توییتر

هرگاه نامی‌ از شبکه‌های اجتماعی برده می‌شود بی‌اختیار فیس‌بوک و توییتر بر اذهان نقش می‌بندند که هر کدام بسته به دلایل و اهداف خاص به خود، خدماتی را به میلیون‌ها کاربر ارائه می‌دهند. اما برخلاف فیس‌بوک که رشد قابل‌توجهی را در طی چند سال اخیر تجربه کرده، توییتر اما به سرنوشتی تقریبا برعکس دچار شد و نتوانست هم‌پای رقیب سنتی خود مسیر موفقیت را طی کند.
برای این ادعا، چه سندی مستدل‌تر از گزارش مالی سه ماهه دوم امسال توییتر، که از کاهش تعداد کاربران و همچنین زیان مالی در این بازه زمانی خبر می‌دهد. براساس این گزارش، توییتر در سه‌ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن، بالغ بر ۱ میلیون کاربر خود را در مقایسه با سه ماهه نخست امسال از دست داده است.
این شرکت در ماه آوریل اعلام کرده بود که تعداد کاربران فعال ماهانه این شبکه اجتماعی، ۱۴ درصد رشد داشته است، اما طولی نکشید که گزارش وب‌سایت انگجت (Engadget) نشان داد که برخلاف ادعای توییتر، آمارها ثابت است و از رشد تعداد کاربران خبری نیست.


بااین‌حال، گزارش امروز توییتر حاکی از آن بوده که این شرکت در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۷ میلادی، حدود ۱۱۶ میلیون دلار زیان مالی را تجربه کرده که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته، برابر با ۱۰۷ میلیون دلار عنوان شده بود. میزان درآمدهای حاصل از تبلیغات در این شبکه اجتماعی نیز، ۴۸۹ میلیون دلار ذکر شد. این در حالیست که این شرکت در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶، ۵۳۵ میلیون دلار را از طریق تبلیغات به‌دست آورده بود.

جدای از زیان مالی، توییتر در سه‌ماهه گذشته بسیاری از کاربران خود را از دست داده است که گفته می‌شود این امر به‌دلیل عدم کارآمدی اقدامات این شرکت در محافظت از کاربران در برابر ترول‌ها و مهاجمان سایبری بوده است. اگرچه این شرکت در طی ماه‌های اخیر تمامی‌ تلاش خود را جهت رفع این مشکل و ارتقای قابلیت‌های این پلتفرم به کار بسته است، اما به‌نظر می‌رسد که این اقدامات نتوانسته کاربران ناراضی را از ترک این شبکه اجتماعی منصرف کند.