طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

آموزش ساخت اکانت تجاری در اینستاگرام

اینستاگرام اجازه ساخت پیج با موضوعات مختلف را به شما می دهد. از صفحه های شخصی گرفته تا تجاری یا بیزینس را می توانید در اینستاگرام ایجاد کنید. برای ساخت یک اکانت برای بیزینس مورد علاقه تان می توانید با طی چند مرحله ساده به مقصود برسید.اینستاگرام چندی وقتی است ویژگی دیگری به قابلیت هایش افزوده آموزش ساخت اکانت تجاری اینستاگرام ،که به وسیله آن کاربرانی که قصد بیزینس در این شبکه را دارند، اکانت بیزینسی بسازند و برند خود به دیگر کاربران نشان دهند. در ادامه روشی ساده برای ساخت اکانت بیزینسی به شما آموزش داده خواهد شد تا به راحتی برند خود را تبلیغ کنید.به پروفایلتان بروید و ابتدا در قسمت تنظیمات صفحه تان را اگر شخصی است به عمومی تبدیل کنید.
در مرحله دوم گزینه Switch to Business Profile را انتخاب کنید، در ادامه اکانت شما برای دریافت اطلاعات به فیس بوک متصل خواهد شد و باید به آنها پاسخ دهید.گزینه log in را انتخاب کنید تا وارد حساب فیس بوک شوید، پس از ورود باید برند تجاری خود را با حساب کاربری اینستاگرام خود همگام کنید.پس از آن اطلاعاتی مربوط به کارتان از شما پرسیده می‌شود که باید به آن‌ها پاسخ دهید.پس از انجام این مراحل اینستاگرام به شما خودآمد خواهد گفت و در قسمت تنظیمات بخش کانتکت گزینه جدیدی به نام بیزینس فعال می شود که آنالیز کننده فعالیت های شما است.نکته مهم برای انجام این کار داشتن یک اکانت فیس بوک است که مدیریت آن بر عهده خودتان باشد.

[aparat id="wKCoa"]

قابلیت شخصی‌سازی اعلان‌ها برای هر وب‌سایت در نسخه‌ی بعدی مرورگر کروم

قابلیت شخصی‌سازی اعلان‌ها برای هر وب‌سایت در نسخه‌ی بعدی مرورگر کروم

در نسخه‌ی بعدی مرورگر کروم شاهد قابلیتی خواهیم بود که بسیاری از کاربران انتظارش را می‌کشیدند؛ قابلیتی که با استفاده از آن می‌توان برای هر وب‌سایت، اعلان و اطلاع‌رسانی مخصوص تعیین کرد.

 

درحالی‌که در هیچ نسخه‌ی پایداری از کروم یا حتی نسخه‌های آزمایشی این مرورگر (به‌ نام Canary) قابلیت شخصی‌سازی اعلان‌ها وجود ندارد؛ گوگل در حال پیاده‌سازی روشی است که با ارائه‌ی کانال مخصوص به هر وب‌سایت، این ویژگی مهم را در اندروید O ارائه کند.

کروم دارای ۵ حالت مختلف برای اطلاع‌رسانی است: مرورگر، دانلودها، حالت ناشناس، رسانه‌ها و وب‌سایت‌ها.

این موارد اجازه می‌دهند سطوح مختلف اهمیت را تعیین کنید و همچنین می‌توانید نوع اطلاع‌رسانی که توسط سیستم‌عامل انجام می‌شود، انتخاب کنید. در حال حاضر حالت «وب‌سایت‌ها» در همه صفحات به‌طور یکسان رفتار می‌کند؛ به‌عنوان مثال نمی‌توانید به فیسبوک اهمیت کمتری بدهید و به سایت‌های دیگر اولویت بیشتر و بالعکس.

ویژگی جدید کروم در اندروید

تنها راه کنترل اعلان‌های سایت به‌صورت اختصاصی این است که به تنظیمات در کروم مراجعه کنید، سپس به تنظیمات سایت و به قسمت همه سایت‌ها بروید. حال یکی از سایت‌هایی را که می‌خواهید، انتخاب و روی «Notifications» در بخش «Permissions» کلیک کنید. در این حالت پنجره‌ای باز می‌شود که تنها می‌توانید از بین دو گزینه‌ی اجازه دادن یا مسدود کردن، یکی را انتخاب کنید. هیچ تنظیمات اضافه‌ی دیگری وجود ندارد.

کروم اندروید

کانال‌های اطلاع‌رسانی کروم در تنظیمات اپلیکیشن

کروم اندروید

مجوزهای اعلان سایت‌های شخصی در تنظیمات گوشی

 

اما طبق گزارشات کمیته‌ی کرومیوم، تغییرات در حال انجام است. به کمک اولین ویژگی همان‌طور که قبلا گفته شد، می‌توان اعلان‌های هر سایت را سفارشی‌سازی کرد؛ درست همانند آنچه قبلا در قسمت دانلودها یا رسانه‌ها موجود بود.

دومین مورد این است که در تنظیمات کروم هنگامی که روی دسترسی اعلان‌های سایت کلیک کنید، دیگر یک پنجره کوچک مشاهده نمی‌کنید (همان‌طور که تصویر بالا نشان می‌دهد)، بلکه به‌طور مستقیم به قسمت اطلاع‌رسانی سایت هدایت می‌شوید که می‌توانید کنترل اعلان‌ سایت‌ها را به‌صورت دلخواه شخصی‌سازی کنید.

تا آنجا که در خبرها شنیده می‌شود، هنوز مشخص نیست کدام نسخه از کروم این قابلیت‌ها را به همراه خواهد داشت؛ اما به نظر می‌رسد که کد برنامه کاملا توسعه یافته و در حال بررسی‌های نهایی است.

اما سؤالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا می‌توان اعلان‌های شخصی را دوباره تنظیم کرد یا امکان انتقال به یک گوشی جدید وجود دارد؟

شما در مورد این تغییر چه فکر می‌کنید؟

مقاله طراحی ابزارهای صوتی

رابط های صوتی در حال رواج پیدا کردن هستند. کمک کننده های صوتی همانند Siri و Cortana چند سال است که بر در این عرصه وارد شده اند اما در فصل تعطیلات گذشته، دستگاه های با فرمان های صوتی در آمازون و گوگل راه خود را در میلیون ها خانه باز کرده اند.
در تحلیل اخیر از آزمایشگاه صوتی (VoiceLab) تخمین زده شده است که ۲۴٫۵ دستگاه با فرمان صوتی در سال جاری استفاده خواهند شد که تقریبا چهار برابر تعداد در سال گذشته است. به عنوان طراحان تجربه کاربری، حال ما این فرصت را داریم که ابزارهای تجربه های صوتی و رابط های آنها را ایجاد نماییم!
یک رابط جدید به این معنا نیست که ما باید همه چیزهایی را که با موفقیت در رابط های قبلی اعمال کرده ایم نادیده بگیریم؛ بلکه ما باید فرآیندهای مان را برای شکوفایی واسط های مبتنی بر صدا، از جمله ارتباطات مکالمه ای و در صورت فقدان صفحه نمایش ، تطبیق دهیم. ما در مورد اینکه چگونه یک اجرا کننده فرمان به نام بطور مثال genie در یک دستگاه کار می کند و مراحل مربوط به طراحی تجربه های صوتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و این مراحل را با طراحی یک برنامه صوتی برای الکسا (یا برنامه مهارتی، همانطور که آمازون آن را می نامد) نشان خواهیم داد.

درک رابط های صوتی

درست مانند برنامه های تلفن همراه که بر روی یک سیستم عامل (OS) و یک دستگاه اجرا می شوند، سه لایه باید با هم کار کنند تا ارتباطات متقابل صوتی را فعال نمایند:

لایه ای که اثرات متقابل صوتی را فعال می نماید

 

           

۱-برنامه voice (مهارت در آمازون ویا عملگر در گوگل)؛

پلت فرم هوش مصنوعی (الکسا در آمازون ، دستیار در گوگل ، سیری در اپل ، کورتانا در مایکروسافت)؛
دستگاه (اکو، خانه، گوشی های هوشمند، رایانه ها).

هر لایه از لایه ای همانند زیر استفاده می کند و از لایه در بالا پشتیبانی می نماید. رابط صوتی در دو لایه بالایی قرار دارد که هر دوی آنها در ابر قرار دارند نه در خود دستگاه.
اجازه دهید نگاهی دقیق تر بیندازیم تا ببینیم چطور این لایه ها با یکدیگر کار می کنند، مثال ما در اینجا Alexa Jeopardy! Skill است.

دستگاه های با فرمان های صوتی مانند Amazon Echo و Google Home به طور مداوم گوش می دهند و انتظار کلمه بیدار کننده را دارند ("الکسا ..." یا "خوب، گوگل ...") تا وارد عمل شوند. هنگامی که فعال شوند، دستگاه صدایی را که بعد از آن می آید را به پلت فرم AI در ابر می فرستد ("... Jeopardy را روشن کن! "). این پلت فرم از ترکیبی از تشخیص خودکار گفتار (ASR) و درک زبان طبیعی (NLU) برای رمزگشایی منظور کاربر استفاده می کند (تا یک اقدام کوچک را آغاز نماید) و آن را به برنامه پشتیبانی کننده بفرستد (یعنی برنامه Jeopardy! J6 Skill در الکسا). برنامه درخواست را پردازش می کند و از طریق متن (و با تصویر در صورتی که قابل اجرا باشد) پاسخ می دهد. این پلت فرم ، متن را به صوت تبدیل می کند و آن را از طریق دستگاه پخش می کند (" به Jeopardy! J6 Skill خوش آمدید. بفرمایید لیستی از پیشنهادات ..."). همه اینها در عرض چند ثانیه رخ می دهد.

ساختن تجربه صوتی

سال گذشته، مارک زوکربرگ ، یک چالش شخصی را برای ساخت یک AI ساده به منظور اجرا در خانه اش ایجاد نمود. او، آن را Jarvis نامید و صدای مورگان فریمن را داد.

مارک زوکربرگ ، مورگان فریمن را به AI معرفی می کند که از صدای او استفاده می کند

بقیه ما که توانایی و منابع لازم برای انجام این کار را نداریم می توانند از برنامه های صوتی اجرا شده بر روی سیستم های عامل پیچیده AI که قبلا ساخته شده اند، استفاده نمایند. به این صورت فقط باید منتظر طراحی و ایجاد برنامه های صوتی باشیم که از فرآیند ساخت ساده ای نیز برخوردار هستند. آمازون و گوگل دسترسی آزاد به قالب ها، کد و دستورالعمل های گام به گام و دقیق لازم برای ایجاد انواع مختلف برنامه های صوتی را فراهم کرده اند، به این معنی که حتی افراد غیر حرفه این نیز می توانند یک برنامه کاربردی را در عرض یک ساعت ایجاد نمایند!
سرمایه گذاری های آنها در ساده سازی توسعه برنامه پرداخت می شود، با هزاران برنامه جدید صوتی که هر ماه عرضه می شوند. رشد برنامه های صوتی خاطراتی را از هجوم دهه ۹۰ میلادی برای طلا و همچنین انفجار برنامه های تلفن همراه به یاد می آورد که پس از راه اندازی فروشگاه برنامه ها به وجود آمد.

تجزیه و تحلیل مهارت های الکسا در گروه های مختلف در ماه مه ۲۰۱۷(نمایش نسخه بزرگ)

در یک بازار صوتی شلوغ، طراحی خوب چیزی است که برنامه صدای شما را از صدها برنامه مشابه دیگر متفاوت خواهد کرد.

طراحی تجربه کاربری صوتی

طراحی یک تجربه مثبت برای کاربر، یک فرآیند ۵ مرحله ای است که می بایست پیش از ساخت آن انجام شود. اگرچه بسیاری مایل هستند مستقیماَ به سراغ ساخت آن بروند اما در این صورت زمان زیادی برای طراحی درست و دقیق آن صرف خواهد شد.

ما در مورد هر مرحله از طراحی برنامه صوتی صحبت خواهیم کرد و آنها را اعمال خواهیم نمود که به آسانی توسط یکی از الگوهای پیشرفته الکسا می توان ایجاد نمود.

کشف

سفر طراحی شما با یک سوال آغاز می شود.

به چه دلیل این برنامه صوتی برای کاربران ارزشمند خواهد بود؟

این سوال همچنان برقرار است فرقی نمی کند که شما برنامه صوتی منفرد ( هماننند مثال بیان شده ما) باشد یا اینکه برنامه صوتی شما فقط یکی از نقاط لمسی برای کاربرانتان باشد.دقت کنید که چرا و در کجا افراد از این ابزار صوتی استفاده خواهند نمود. مردم از رابط های صوتی استفاده می کنند به دلیل اینکه از مزیت ارتباط بدون نیاز به دست، سرعت ارتباط متقابل و سهولت استفاده از آن در حالیکه معمولا در خانه و یا ماشین استفاده می شود برخوردار است. این نکات در گزارش روندهای نوین در اینترنت در سال ۲۰۱۶ توسط Mary Meeker بصورت تصویری نشان داده شده است.

دلایل مهم برای استفاده از رابط های صوتی (توضیحات توسط نویسنده) (منبع: KPCB) (نمایش نسخه بزرگ)

کلید مهم این است که نیازهای کاربری را که از طریق یک برنامه صوتی به جای یک تلفن یا رایانه بصورت ساده تر یا راحت تر اجرا می شوند را بیابیم. بعضی از مثال ها شامل بانک هایی هستند که اطلاعات حساب یا فیلم هایی که جدیدا در آن نزدیکی پخش می شوند را ارائه می دهند.
اگر رقبایی دارید که برنامه های صوتی دارند، توجه داشته باشید که آنها چه کارهایی را انجام می دهند و نظرات و بازخوردهای برنامه های آنها را در بازار بیابید و بررسی کنید (مانند فروشگاه برنامه الکسای آمازون). هدف این نیست که به طور کورکورانه تقلید کنیم، بلکه باید از نوار قابلیت هایی که تنظیم شده است، و همچنین تجارب کاربری آگاه شویم.
(در زمان نوشتن این مقاله، بیش از ۱۵۰۰ مهارت های الکسای "Knoledge and trivia" وجود داشت، و آن را شلوغ ترین دسته بندی های مهارتی در آمازون می ساخت. با این حال، هیچ مهارت جانبی مربوط به تجربه کاربری وجود نداشت. برای نشان دادن فرآیند طراحی صدا، ما یک مهارت طراحی UX را برای خوانندگان مان برای آزمایش دانش آنها یا حتی برای یادگیری مطلبی جدید ایجاد خواهیم کرد.)

تعریف
در طی این مرحله ما شخصیت برنامه مان و قابلیت های آن را تعریف خواهیم کرد

شخصیت

هنگام طراحی رابط های صوتی، ما به بسیاری از عناصر بصری که در رابط های وب و موبایل برای نشان دادن شخصیت استفاده می کنیم، دسترسی نداریم. شخصیت باید از طریق صدا و تن مکالمات انتقال داده شود. و بر خلاف زوکربرگ، که صدای آرامش بخش فریمن را می شنود، ما محدود به شنیدن صدای پیش فرض دستگاه هستیم. این امر باعث می شود تن صدا و بیان در انتقال شخصیتی که ما می خواهیم آن را بیان کنیم بسیار مهم باشد.
خبر خوب این است که بیشتر زمینه های کاری مربوط به این برنامه در راهنمای برند مشارکتی یا راهنمای استایل وب سایت کامل شده و مستند هستند (نکته: بخش "تن صدا" را بخوانید). از این دستورالعمل ها برای برنامه صوتی خود، و همچنین برای حفظ شخصیت ماندگار در سراسر کانال ها و نقاط استفاده کنید.

هنگامی که من به شخصیت و لحن فکر می کنم، گروه Virgin بلافاصله به ذهن می آید. آنها به روشنی تعریف می کنند چه کسی هستند و می دانند چگونه آن را به کاربران القاء کنند. برای ایده Virgin America، تن ایده آل به این صورت است "غیر رسمی، شاد "، و آن را در سراسر ارتباطات به وضوح نشان می دهد.

شخصیت برند ویرجین آمریکا (منبع: Virgin America)

اگر تا به حال از الکسا خواسته اید یا هرکدام از الکسا عید پاک تخم مرغ را امتحان کرده اید، پس می دانید او شخصیت خود را دارد. درحالیکه در این باره کنجکاو بودم ، من با تیم مسئول شخصیت او ارتباط گرفتم، و این نکات را بیان داشتند:
هنگام ساختن صدای الکسا، ما سعی کردیم شخصیتی را به نمایش بگذاریم که ویژگیهایی را که بیشتر در آمازون ارزش داده ایم به نمایش بگذارند. ما می خواستیم او حسی مفید، فروتن و هوشمندانه داشته باشد و در عین حال احساس لذت را حفظ کند. این یک روند مداوم است و ما انتظار داریم که صدای الکسا بتواند هوشمندانه تر عمل کند حین آنکه توسعه دهندگان بیشتر بر روی آن متمرکز می شوند.
شخصیت همچنین می تواند در نام، نماد و توضیحات برنامه که برای کاربران در لیست فهرست راهنما وجود دارد و همچنین نامی که برای بیدار کردن برنامه استفاده می شود (نام فراخوانی) نمایش داده شود. بنابراین، هنگام اطمینان حاصل کنید این موارد در برنامه شما استفاده شده اند.
برای مثال مهارت طراحی UX ما می توانیم یک رویکرد ساده و مستقیم و یا جالب داشته باشیم، که در قالب گزینه های سوال جواب در تست ما منعکس شده باشند.

یک مثال از یک تن معمولی می تواند به این صورت باشد:
در کدامیک اصل طراحی UX، سادگی را بر پیچیدگی ترجیح می دهد؟
تیغه اوکام (occam's razor)
قانون هیک
اثرات زیبایی شناسانه
رضایت بخش بودن

و یک مثال از لحن خنده دار می تواند به این صورت باشد:
ظاهرا، یک اصل طراحی UX وجود دارد که از سادگی بیش از پیچیدگی برخوردار است. واقعا آیا می توانید حدس بزنید که نام آن چیست ؟
۱-Occam Razor: بهترین موردی که یک فرد طراح UX می تواند بدست آورد.
قانون Hick: به نظر می رسد چیزی که یک طراح معمولی UX آن را انتخاب می کند.
اثر زیبایی شناسانه: یک اصطلاح فکری و معمولی از UX است.
رضایت بخش: من نمی توانم هیچ رضایت بخش بودنی را ببینم ... عذر خواهی به علت رک بودن.
-------

توانایی ها

این جایی است که شما به دقت در مورد عملکردی که برای کاربران برنامه صوتی شما ارزشمند است فکر می کنید. کار خود را از اولین مرحله برای شناسایی قابلیت هایی که هسته اولیه یا مرتبط با کسب و کار شما هستند را بازبینی کنید. بعضی اوقات ارائه قابلیت های هسته ای غیرممکن است - مانند یک بانک اطلاعاتی در مورد ترازنامه، معاملات و تاریخ های مربوطه. دیگر برنامه ها، ارزش خود را در قالب ویژگی های مرتبط، مانند نرم افزار صوتی راهنمای حذف لکه Tide یابرنامه صوتی Glad (سازندگان کیسه های ذخیره سازی مواد غذایی و زباله) ارائه می دهند که یکی از آنها به کاربر کمک می کند به یاد داشته باشید که در آن مواد غذایی خود را در کجا ذخیره کرده است یا دیگری اجازه می دهد تا کاربر بررسی کنید که اقلام را چگونه بازیافت نماید و یا آیا غیر قابل بازیافت می باشد وبایستی در سطل زباله ریخته شود.
اگر هنگام رفتن از وب به تلفن همراه، تمرین مشابهی داشتید، می توانید به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. برای قابلیت های صوتی، در نظر بگیرید که چه قابلیت هایی به یک رایانه مشترک در فضای مشترک به نفع کاربران شما خواهد بود. اگر مهارت دارای پیامدهای امنیتی یا حریم خصوصی است، در نظر بگیرید اضافه کردن یک سطح از حفاظت (Capital One Alexa Skill اجازه می دهد تا کاربران یک کلید شخصی برای دسترسی به حساب ایجاد کنند). در حالی که شما ممکن است با یک لیست کار اجباری که بر روی صدا کار می کنند، پایان دهید، از یک تا پنج قابلیت اصلی شروع کنید و از پسزمینه به روز رسانی و بهبود استفاده کنید.

قابلیت های اصلی یک مهارت طراحی UX می تواند عبارت باشد از:

یک اصل طراحی UX را بر اساس تقاضا ارائه دهید؛

کاربر (یک بازیکن) را بر اساس یک اصل UX تصادفی؛

کاربر (تک نفره) را بر روی اصل چند UX، و نمره نگه دارید؛

یک مسابقه UX با چندین بازیکن برگزار کنید.

از آنجا که ما این مهارت طراحی UX را با استفاده از الگوهای مهارت آمازون در حال ساخت می دانیم، انتخاب های ما در حال حاضر به نخستین (قالب مهارت حقوقی) یا سوم (الگوی مهارت ذهنی) در بالا محدود می شود. فرض بر این است که تحقیقات ما نشان داده است که کاربران ما یک مسابقه را ارزشمند تر از فقط شنیدن یک اصل UX می دانند، قابلیت اصلی ما این است که کاربر را بر اساس اصول UX سوق دهد و امتیاز را حفظ کند.

جزئیات دقیق مکالمات

اکنون که قابلیتهای برنامه صوتی خود را به طور کوتاه انتخاب کرده اید، شروع به تمرکز بر روی جریان مکالمه مفصلی که برنامه با کاربران می تواند داشته باشد، نمایید. مکالمه انسان پیچیده است؛ اغلب اوقات پیچیدگی ها و دشواری های خود را دارا است و ممکن است هر زمان، بین افراد چرخش داشته باشد.پلتفرم های صوتی AI هنوز راه زیادی برای تعامل با این سطح پیچیدگی دارند، بنابراین شما باید به برنامه خود آموزش دهید که چگونه به کاربران پاسخ دهند.
برنامه صوتی شما تنها می تواند از قابلیت هایی که در مرحله قبل تعریف شد پشتیبانی نماید، اما کاربران همیشه این توانایی را دارند هر برنامه و هر فرمتی را درخواست نمایند. تکمیل جریان مکالمه به شما اجازه می دهد به کاربر پاسخ دهید یا مکالمه را به سمت آنچه برنامه می تواند برای کاربر انجام دهد هدایت نمایید.
برای هر قابلیت که برنامه صوتی پشتیبانی می کند، شروع به ایجاد مکالمات بین کاربر و برنامه نمایید مشابه گفت و گویی که اسکریپت آمده است. حین آنکه که این گفتگوها را می نویسید شخصیت و همچنین ویژگی های صدا و تن افراد را به یاد داشته باشد. شروع به ایجاد محتوای واقعی برای برنامه صوتی خود نمایید. برای تست ما، این کار به معنای ایجاد لیست سوالات تست است.
با "مسیر شاد" شروع کنید - یعنی جریان مکالمه ای که در آن برنامه صوتی می تواند به درخواست کاربر بدون هیچ گونه استثنا یا خطایی پاسخ دهد. سپس، به جزئیات جریان مکالمه برای استثنائات (که در آن کاربر اطلاعات کامل را ارائه نمی دهد) و خطاها (که در آن برنامه صوتی متوجه نمی شود و یا نمی تواند آنچه را که کاربر درخواست می کند انجام دهد) حرکت کنید.
از آنجا که مکالمه شنیده می شود و خواندن نمی شود، تمرین خوب این است که آن را با صدای بلند بخوانید تا ببینید آیا به نظر می رسد یک مکالمه طبیعی صحبت شده است و یا اینکه آیا تن صدای مورد نظر شما را منتقل می کند.
اگر برنامه صوتی شما نیاز به مکالمه با نمایش محتوا در برنامه تلفن داشته باشد، این دو نیاز را با یکدیگر طراحی کنید تا به صورت یکپارچه برای کاربر ظاهر شود . به عنوان مثال، مهارت حذف لکه ها در Tide به کاربر اطلاع می دهد که همچنین می توانند به مراحل حذف لکه در برنامه Alexa ، علاوه بر شنیدن دستور ها، مراجعه کنند. این امر ممکن است به زودی مورد نیاز باشد اگر شایعات یک صفحه لمسی در Echo جدید درست باشد.
در اینجا نمونه ای از گفتگو برای مسیر شاد ارائه شده است که برای مهارت کلیدی قابلیت طراحی UXمی باشد:
--------------------------------------------------
کاربر: "الکسا، تست طراحی UX را شروع کن."
الکسا: "من از شما پنج سوال با پاسخ های چند گزینه ای خواهم پرسید. سعی کنید تا آنجایی که می توانید درست جواب دهید. فقط شماره پاسخ را بگویید. شروع کنیم. سوال ۱ ... "
کاربر: [ به درستی پاسخ را می دهد ].
الکسا: "درست است! نمره شما ۱٫ سوال ۲ ... "
کاربر: [پاسخ اشتباه را می دهد]
الکسا: "اوه، این جواب اشتباه است. پاسخ صحیح این است:[پاسخ درست]. نمره شما ۱٫ این سوال ۳ است:…"
الکسا (در پایان پنج سوال): "درست است! شما چهار مورد از پنج سوال را درست جواب دادید. با تشکر از شما برای بازی تست!"
--------------------------

۴- توصیف فازهای جایگزین

مردم همیشه از کلمات یکسان برای بیان استفاده نمی کنند و به برنامه های صوتی باید آموزش داده شود. عبارت نگاشت فازی (phase mapping) یک تمرین برای تدریس برنامه های صوتی است تا خود را با تنوع در نحوه استفاده کاربران از درخواست ها تطبیق دهند.
برای هر مسیر مکالمه ای که در مرحله قبل مشخص شد، در مورد راه های مختلفی که کاربران می توانند این درخواست ها را بیان کنند، فکر کنید. سپس متن هر درخواست را تقسیم کنید و تغییرات لغوی و مترادف آنها را که ممکن است استفاده شوند، با توجه به هر گونه تغییرات منطقه ای و گویشی شناسایی کنید. اگر برنامه، صدای شما با نوشیدنی های گازدار ، ساندویچ ها و یا کفش ورزشی را پشتیبانی نماید بسیار عالی خواهد بود.
این لیست تغییرات را تا آنجا که ممکن است کامل و جامع نمایید، به طوری که برنامه صوتی شما بتواند درخواست های کاربر را درک کند. الکسا به این تغییرات به شکل "سخن گفتن" نیاز دارد و توصیه می کند "... تاآنجا که ممکن است عبارات نماینده را ارائه دهیم ". بسته به قابلیت های برنامه صوتی شما، تعداد سخنان به سادگی ممکن است به صدها نفر برسد، اما راه هایی برای تسهیل نحوه ایجاد سخنان وجود دارد.
در اینجا نمونه نگاشت فاز برای توانایی تست طراحی UX ارائه شده است. پلت فرم AI در الکسا، کارایی خوبی در تفسیر قصد کاربر برای مهارتها براساس الگوهای خود دارد. با این حال، اگر شما تغییراتی ایجاد نمایید (مانند "بازی ترویا" برای تست را به "تست" تغییر دادیم)، آنگاه این عبارات باید اضافه شود.

. اصلاح کنید

مرحله نهایی در فرآیند طراحی، تأیید و اصلاح برنامه صوتی قبل از صرف وقت و تلاش برای ایجاد آن است. در مرحله "جزئیات"، خواندن مکالمات صوتی با صدای بلند به این امر کمک می کند که مطمئن شوید آیا به نظر طبیعی و همانند یک مکالمه می آید. گام فعلی شامل آزمایش رابط کاربری صوتی با کاربر است.
ساده ترین روش برای تست، استفاده از تکنیک Wizard of Oz می باشد، که شخص در آن نقش دستگاه صوتی را بازی می کند و به کاربر بر اساس اسکریپت رابط کاربری صوتی پاسخ می دهد. یکی دیگر از گزینه ها این است که از نرم افزار نمونه سازی مانند SaySpring برای ایجاد و آزمایش نمونه های تعاملی استفاده کنید.
اگر برنامه صوتی شما با استفاده از قالب های کد (همانطور که برنامه شما آنگونه است) ساخته شده است، آنگاه ممکن است ساده تر باشد که برنامه را ایجاد کنید و آن را با استفاده از ابزار تست ارائه شده توسط آمازون و گوگل در قسمت ایجاد مهارت (همانطور که در زیر نشان داده شده است)، و یا در حالت آزمون در دستگاه واقعی آزمایش نمایید.

شبیه ساز مهارت الکسا

این تست به شما احساس خوبی برای تجربه صدا در دنیای واقعی را میدهد، از جمله نحوه رفع خطاها، پاسخ های تکراری و پاسخهای غیر طبیعی، اجباری یا ماشینی مانند.

ایجاد
اکنون که تجربه کاربری صدا طراحی شده است، زمان حرکت به مرحله ارائه تست ساخت است. هر پلت فرم، دارای راهنماها و آموزش های مفصل برای کمک به افراد برای ساخت و تست مهارت ها، از جمله ابزار مهارت های الکسا ، توسعه دهنده ابزارها برای گوگل و Cortana ارائه می دهد، که استفاده از کد های مهارت سفارشی شده الکسا را پیشنهاد می کند!
در مورد حلقه بازخورد خود و تجزیه و تحلیلهایی که به شما در درک استفاده از برنامه صوتی کمک میکنند فکر کنید. شما می توانید معیارهای مهارتی (کاربران، جلسات، سخنان، نیت ها) را در حساب برنامه نویسی خود بدون انجام هیچ گونه برنامه نویسی دیگری ایجاد کنید، اما تجزیه و تحلیل های پیشرفته از طریق سرویس های رایگان مانند VoiceLabs امکان پذیر است (من نتوانستم آن را به کار ببرم، احتمالا به دلیل فقدان مهارت های برنامه نویسی من و یا فقدان VoiceLabs در راهنمای تنظیمات Dummies).
پس از اتمام ساخت و آزمایش برنامه صوتی خود، آخرین مرحله فرایند ارسال ساده است. از آنجا که بازار ابزار مهارتی الکسا به سرعت در حال پیشرفت است، کشف برنامه های جدید و مفید دشوار است. تا زمانی که آمازون این امر را بهبود بخشد، از المان های قابل مشاهده در لیست برنامه های صوتی خود برای کمک به کاربران برای پیدا کردن و امتحان ابزارهای مهارتی ایجاد شده استفاده کنید، از جمله یک آیکون مهارتی جذاب، نام و توضیحات آن.
مهارت همراه که به عنوان یک نمونه ساخته شد می تواند به عنوان یک درایو آزمون در فروشگاه آمازون Alexa Skill مورد استفاده قرار گیرد: UX Design Quiz

اصول راهنمایی

در اینجا چند اصول راهنمایی برای طراحی تجربه کاربری صوتی وجود دارد. آمازون و گوگل بیشتر اصول و بایدها و نبایدها را ارائه می دهند.
کمک به کاربر برای شروع به کار
برنامه را معرفی کنید و راه های استفاده و اغاز به کار کاربر را ارائه دهید.
-------------------------------------------------------------------------------
به UX Design Quiz خوش آمدید من پنج سوال درباره طراحی UX خواهم پرسید و ببینید که نحوه کار چقدر درست است. اگر نیاز دارید شما می توانید از من بخواهید که تکرار کنم یا مکث کنم. آیا می خواهید یک بار امتحان کنید؟
--------------------------------------------------------------------------------
میزان مکالمه را خلاصه کنید تا بار شناختی را کاهش دهید.
با یک رابط کاربری صوتی، کاربر مجبور است که در زمان تبادل با برنامه صوتی از حافظه کوتاه مدت خود استفاده نماید . بنابراین مکالمه را کوتاه ومختصر نگه دارید.

الکسا: "این اصل به منطق دان و راهب فرانسوی قرن چهاردهم نسبت داده شده است و نام روستایی در انگلیس به نام سورری که در آنجا متولد شده است، قرار داده شده است. به طور خلاصه، بیان می کند که سادگی بهتر از پیچیدگی است. این راه حل ساده به راحتی می تواند در طراحی تجربه کاربر اعمال شود. این اصل را چه می نامند؟
گزینه اول شما Razor Occam است، گاهی اوقات به عنوان تیغ اوکام یا قانون صرفه جویی شناخته می شود.
۲-گزینه بعدی شما قانون هیک است، همچنین به عنوان قانون Hick-Hyman شناخته می شود.
گزینه ی بعدی شما اثر زیبایی شناختی است.
گزینه آخر شما "رضایت" است، با "رضایت" یا "فداکاری" اشتباه گرفته نشود.
لطفا بگوئید A، B، C، یا D تا انتخاب را انجام دهید. "
کاربر: "آهان ؟! الکسا، تکرار کن ، پایان! "
مثال بهتر از توضیح کار می کنند.
-------------------------------------------------
دستور: "لطفا تاریخ تولد خود را در قالب ماه / روز / سال بگویید."
مثال: "لطفا تاریخ تولد خود را بگویید، مانند آوریل ۱۵، ۱۹۹۰٫"
-----------------------
رضایت بدلیل انجام کار بدون مواجه شدن با کار
این یک عمل متعادل کننده است. اگر بیش از حد باشد آنگاه به سرعت باعث خستگی می شود.
از تأیید صریح برای دستورات مهم و تایید ضمنی به منظور ریسک کمتر استفاده کنید.
اگر از الکسا بخواهید چراغ را خاموش کند، می توانید ببینید که این اتفاق می افتد و نیازی به تایید کلامی ندارد، هرچند گاهی اوقات با "OK" آن را تایید می کند.

بازخورد کاربر در مهارت Glad Leftover بر دو اصل بالا تاکید دارد.

طراحی برای شکست
مشکلات ممکن است رخ دهد: برای آن شرایط، طراحی انجام دهید. مثال ها شامل سوالات و یا اطلاعات نامفهوم، اطلاعات ناقص، سکوت یا درخواست هایی که قابل انجام نباشند. از کاربر عذرخواهی نموده و به کاربر گزینه هایی برای بازیابی بدهید.
احترام به حریم خصوصی و امنیت کاربران

بازخورد کاربر در مهارت بانکی بر مسائل در ارتباط با امنیت است که علاوه بر ملاحظات امنیتی در ابزار مهارتی الکسا است.

نتیجه گیری

هر زمان که شما در تلاش برای برقراری ارتباط با انسان هستید، باید در مورد انسان به صورت یک سیستم عامل بسیار پیشرفته فکر کنید. بالاترین هدف شما این است که سعی کنید آنها را تقلید کنید.
- K.K Barrett، طراح تولید فیلم
اگر فیلم Her را ندیده اید، چند ساعت به تماشای این فیلمی از آینده در مورد یک نویسنده ی تنهایی که ارتباط برقرار می کند با یک سیستم عامل ببینید. در حالی که این داستان علمی تخیلی است، در حال حاضر در جهان امروز، تجربه های صوتی با استفاده از دستگاه های صوتی مستقل نظیر  Amazon Echo و Google Home در حال افزایش است. ایجاد یک برنامه صوتی یک فرایند نسبتا ساده و مبتنی بر الگو است، که دستورالعمل هایIKEA مانند فراهم شده توسط آمازون و گوگل در تلاش هستند پلتفرم های آنها را ایجاد نمایند. اگرچه پرش به سمت ایجاد ممکن است وسوسه انگیز باشد، یک تجربه کاربر صوتی خوب به یکباره اتفاق نمی افتد؛ بلکه باید طراحی شود از طریق مراحلی که در این مقاله توصیف شدند.

لطفا از قسمت نظرات برای اشتراک گذاری هرگونه بازخورد، راهنمایی و منابع بیشتر با دیگر خوانندگان استفاده کنید.
هر روز از مقاله های جدید طراحی سایت در کانال تلگرام ما با خبر شوید

این ۶ نکات کارآمد به شما کمک خواهد کرد که تصمیم بگیرید کدام مشکلات را حل کنید

یاد بگیرید که به طور مؤثرتر کار کنید و بیشتر درباره آنچه که بعدا باید انجام دهید، فکر کنید.
تقاضای برای یک کسب و کار بسیار زیاد است و در باره عوامل استرس زا به طور کامل صحبت شده است: زخم، حملات اضطراب، افسردگی، و این فقط شروع کار است. سه ماه پس از تولد کودکم یک پلاتفرم چت باکس کاری (enterprise chatbot platform) را راه اندازی کردم. کارآفرینان، به ویژه تازه کارها که سعی به راه اندازی یک استارتاپ بودند معمولا به داخل صحنه وارد شدند با این هدف که همه کار را به یکباره انجام دهند.
هالی بوتنر، پژوهشگر مجله مسائل مدیریتی، در نتیجه گیری خود بیان نمود که اکثریت کارآفرینان در میان دیگر عواملی مانند برخورد نقش ها، از بار زیاد نقش شان و فشار بیش از حد مسئولیت ، دچار استرس می شوند. بسیاری از کارآفرینان مانند خودم سعی می کنند تا همه این کار را خودشان انجام دهند، مخصوصا در ابتدا زمان که کمبود پول وجود دارد و متوجه نیستیم که ما در واقع در حال آسیب زدن بیشتر به خود و کسب و کارمان هستیم.
در زمان من به عنوان یک کارآفرین، تغییرات بزرگی را در نحوه پاسخ دادن به تقاضای کسب و کارم انجام دادم. اگر چه ممکن است شما اعتقاد داشته باشید که تنها دو راه برای داشتن زمان کارآمد وجود دارد (انجام کار بیشتر بصورت سریعتر یا پیدا کردن راه هایی سریعتر برای انجام آن) من راهنمایی های دیگری دارم که به شما کمک می کند تا کارایی بیشتری را داشته باشید و بطور روشن تری درباره اینکه چه کاری می توانید انجام دهید فکر نمایید.

۱ - کار هوشمندانه تر، سخت تر نیست.

هنگامی که به یک مشکل برمی خورید، فکر می کنم غریزه اول همه این است که فقط سریع آن طراحی سایت را انجام دهیم. اما، نمی توانم به شما بگویم که چند بار این عبارت هوشمندانه تر کار کنید چقدر نه سخت تر، ساعت ها و ساعت ها زمان و انرژی مرا نجات داد. به جای تلاش برای هل دادن تخته سنگ تا تپه، به گزینه های دیگر خود نگاه کنید: آیا می توان آن را به پایین به تپه دیگری برد؟ آیا در آن نزدیکی یک ماشین وجود دارد؟ آیا می توانید شخص دیگری برای انجام آن بکار گمارید؟ فقط یک تفکر کوچک و نوآوری قبل از شروع یک پروژه طراحی سایت می توانید کل بازی را تغییر دهید.

۲ - با ماموریت مهم خود طراحی را شروع کنید.

این کار یک شباهت بسیار نزدیکی دارد با زمانیکه می خواهید یک استارتاپ برای تولید ماشین را براه بیاندازید ، ابتدا باید یک اسکیت بورد، سپس یک دوچرخه و سپس یک ماشین بسازید- به جای هزینه کردن وقت و پول تان برای ابتدا ساختن جلوی ماشین. واقعا در نظر بگیرید: چه وظایفی برای کسب و کار شما برای رسیدن به مرحله بعدی و برای حل مشکلی که واقعا میخواهید آن را حل کنید بحرانی هستند؟ در ادامه این بررسی شباهت، با ساخت یک دوچرخه قبل از ماشین، شما سعی می کنید مشکل حمل و نقل را حل کنید، نه اینکه از همان ابتدا برای ساخت یک خودرو تلاش کنید.

۳ - هیچ کس در همه چیز خوب نیست

در کارآفرینی، شما باید تصمیم خودآگاه و انتقادی بگیرید –در چه چیزی خوب هستید و چه چیزی را می توانید به دیگران بسپارید که می توانند آن را بهتر و سریع تر انجام دهند؟ مطمئناَ من می توانم روغن ماشینم را عوض کنم. اما، این امر به آن معنا نیست که یک هفته از وقت خود را بدون پرداخت هزینه صرف کنم تا خودم یاد بگیرم که چگونه این کار را انجام دهم، روغن را بگیرم، ماشین را بگیرم، کثیف شوم، مجبور شوم یک مرکز تخلیه روغن پیدا کنم و غیره. معقولانه تر است که با صرف کردن پول ، اجازه دهم که شخص دیگری آن را در ۳۰ دقیقه انجام دهد. من می توانم به طور حتم یاد بگیرم که کدنویسی و طراحی وب سایت کنم اما بیشتر عاقلانه تر است که کسی دیگری که بهتر از آنچه که من می توانم باشم است را استخدام کنم .

۴ - شکل خودتان نباشید.

بهترین کاری که می توانید برای خود انجام دهید این است که افرادی را برای تیم طراحی وبسایت خود استخدام کنید که در شناسایی و اولویت بندی مسائلی که باید حل شوند و انجام دادن وظایف بدون مداخله شما خوب باشند. آنها ممکن است که این مسائل را گزارش دهند، اما باید به طور جداگانه کار کنند. مهمتر از همه، شما باید در این زمینه مشکلی نداشته باشید و اجازه دهید که اتفاق بیفتد. در غیر این صورت، شما یک تنگنا در انجام کار می شوید - شما تبدیل به یک عامل اختلال می شوید.
علاوه بر این، اگر شما دارای کارکنانی هستید که نمیتوانند به افراد کمک کنند که به عنوان یک تابع جداگانه کار کنند کسانی که به این تنگنا تبدیل میشوند، باید آنها را حذف کنید.

۵ - لیست کارهای طراحی یکپارچه شوند.

راه های شگفت انگیز و کارآمدی برای مرتب کردن و مدیریت لیست کارهای طراحی سایت خود در حال حاضر وجود دارد؛ لازم نیست شما همه چیز را در سر خود نگه دارید، و نه اینکه بایستی این کار را انجام دهید. این که شما آن را در اکسل مدیریت می کنید یا با استفاده از outlook و یا ابزار CRM، باید راه هایی برای خارج کردن لیست خود از سر تان خارج کرده و در جایی که بتوانید آن را مدیریت کنید وارد نمایید. همچنین شما حتی نیازی به داشتن لیست خود ندارید شما می توانید از یک دستیار یا دستیار مجازی استفاده کنید که این فهرست را از طرف شما مدیریت کند.

۶ - بدانید چه کارهایی را انجام ندهید

تقریبا همان اندازه که مهم است تصمیم بگیرید بر روی چه کارهایی تمرکز نمایید تصمیم گیری در مورد چیزهایی که بایستی اجازه دهید انجام نشود نیز مهم است. تصمیم بگیرید که چه چیزی محصول یا همان وب سایت نهایی شما قرار است انجام ندهد یا اینکه چه کاری قرار است در آن ایده آل نباشید. جلساتی که نیازی به آن ندارید را حذف کنید و بیشتر بگوئید "نه" تا اینکه بگوید بله. تشخیص شما فوق العاده است و ممکن است بر خلاف صدای شما در مغزتان باشد بطور مثال می گوید اگر این جلسه را نروم ممکن است جلسه دیگری نباشد. به شجاعت خود اعتماد کنید و تمرکز خود را بر روی آن چیزهایی که مهم است قرار دهید.

تأخیر در عرضه آیفون ۸ تا آخر سال؛ خبری از رنگ سفید نیست

آن‌طور که پیدا است، روند انتشار شایعات در مورد آیفون ۸ پایان‏‌ناپذیر است. پس از گذشت یک روز از اعلام خبر تولید آزمایشی آیفون‌های ۲۰۱۷، وب‌سایت Macotakara در گزارش جدید خود به زمان عرضه احتمالی آیفون ۸، پرچم‎‎دار جدید اپل اشاره کرده است.

در گزارش جدید این وب‌سایت، Macotakara چندان به عرضه آیفون ۸ به همراه آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاسخوش‌بین نیست و مانند برخی از شایعه‎پردازان و تحلیل‌گران دیگر، به گمانه‏‌زنی‌ها در مورد تأخیر در عرضه آیفون پرچم‎دار جدید اپل دامن زده است. بر اساس این گزارش، شرکت اپل آیفون ۸ را در سه‌ماهه اول سال مالی ۲۰۱۸ خود عرضه خواهد کرد؛ اگر در این گزارش دقیق‌تر شویم، به نظر می‌رسد که این مدل در بازه مشخصی بین ماه اکتبر تا دسامبر (مهر تا آذر) وارد بازار خواهد شد.

مقاله‌های مرتبط:

مشکلات تاچ آی دی آیفون ۸ بر بازار اپل در چین تأثیر نخواهد داشت

هر آنچه درباره آیفون ۸ می‌دانیم (بخش دوم)

با مطابقت گزارش Macotakara با شایعات قبلی در مورد زمان عرضه احتمالی آیفون ۸، می‌توان بازه زمانی مورد انتظار برای عرضه گوشی پرچم‎دار جدید اپل را محدودتر کرد. در شایعات پیشین، اعلام شده است که آیفون ۸ اواخر ماه اکتبر یا اوایل ماه نوامبر وارد بازار می‎شود و به همین جهت انتظار می‌رود که آبان ماه، پرچم‎دار جدید اپلل به فروش برسد.

حتی با اینکه آیفون ۸ با تأخیر وارد بازار خواهد شد، گزارش Macotakara حاکی از این موضوع است که فروش اولیه آیفون جدید، محدود خواهد بود. در این گزارش، هم‏چنین اشاره شده است که خبری از رنگ سفید برای آیفون ۸ نخواهد بود؛ در همین رابطه، مدتی پیش اعلام شد که رنگ‌بندی آیفون پرچم‏دار جدید اپل محدود است. با وجود اعلام عرضه احتمالی آیفون ۸ در یک رنگ با بدنه‌ای آینه‎ای شکل (مانند مدل کروم گوشی‌ اکسپریا زد ۵۵)، گزارش جدید وب‌سایت Macotakara به این نسخه ازز آیفون ۸ اشاره‎‎ای نکرده است.

اگر به خاطر داشته باشید، مدتی پیش تصاویر رندری از آیفون ۸ مبنی بر جای‌گیری یک دکمه پاور بزرگ‎تر در لبه سمت راست این مدل منتشر شده بود و گمان می‌رفت که تاچ ‎آی‌دی به لبه سمت راست گوشی آیفون ۸ منتقل خواهد شد. بااین‌حال، وب‌سایت Macotakara شایعات پیشین را مبنی بر جای‌گیری سنسور اثر انگشت در دکمه پاور، غیر محتمل عنوان کرده است و ادعا می‎کند که این گزارش‌ها صحت ندارد.

البته، این وب‌سایت به جای‌گیری احتمالی تاچ ‎آی‌دی اشاره نداشته است؛ به همین جهت، شاید حسگر اثر انگشت به بدنه پشتی منتقل شده باشد یا اپل آن را با صفحه‎نمایش OLED آیفون ۸۸ ادغام کند. هرچند، گزارش تازه منتشرشده توسط بنجامین گسکین مبنی بر آغاز تولید آزمایشی آیفون ۸ به همراه آیفون ۷ اس و آیفون ۷۷۷ اس پلاس، این موضوع را تأیید می‌کند که شرکت اپل موفق به ادغام سنسور اثر انگشت با نمایشگر شده است.

با وجود سرنوشت نامشخص سنسور اثر انگشت، Macotakara اعلام کرده است که آیفون ۸ به سیستم تشخیص چهره سه‎بعدی مجهز خواهد بود و اپل آن را به‌عنوان Face ID ارائه می‌دهد. به همراه این ویژگی، هم‎چنین اعلام شده است که آیفون ۸ از مکانیزم جدیدی تحت عنوان Raise To Wake برای باز شدن قفل دستگاه استفادهه خواهد کرد؛ هرچند در حال حاضر جزئیات چندانی در رابطه با این ویژگی وجود ندارد.